skip to Main Content

Trends bij webwinkels

trends bij webwinkelsAls je iets koopt bij een online winkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een erg groeiende markt en webshops zijn verdriedubbeld in twee jaar tijd. Doordat de concurrentie steeds meer wordt onder webshops blijven webwinkels constant met nieuwe ontwikkelingen komen. Door telkens te blijven vernieuwen creëert een online winkel een voordeel ten opzichte de concurrent. Door deze pluspunten van de webwinkel bestel je bij deze webwinkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die webshop jou iets extra’s te bieden heeft? In dit artikel bespreken wij de meest actuele e-commerce ontwikkelingen van dit jaar.

Snel je pakket in huis hebben

Een stijgende ontwikkeling is het steeds vlugger bezorgen van artikelen. Als je eerst iets aanschafte bij een webshop kon je ervan uitgaan dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Webshops halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde artikel bij jouw thuis te bezorgen. Veel webwinkels bieden voor 23.59 besteld is morgen in huis. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er sites zoals bijvoorbeeld Morgenbinnen.nl die lijsten geven van webwinkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als consument niet op zoek te gaan naar webshops die de volgende dag in huis leveren. 

Achteraf betalen 

Ook is achteraf betalen een nieuwe ontwikkeling. Steeds meer consumenten zijn op zoek naar webwinkels waar ze later kunnen betalen. Dit achteraf betalen wordt geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze webwinkels waar je achteraf kunt betalen. Hierdoor kan de consument gemakkelijk deze online winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo gemakkelijk mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een applicatie waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al betaald hebt. Ook kan je bij deze betaalopties er voor kiezen om je openstaande facturen in stukken af te betalen. Het later betalen wordt dus steeds makkelijker gemaakt. Wil je achteraf betalen? Bekijk dan Afterpayinformatie.nl of Achterafbetaleninformatie.nl

Steeds beter voor het milieu

Ook is er een totaal nieuwe eis bij gekomen bij webwinkels die weinig met klantgemak te maken heeft. Dit is steeds duurzamer bezorgen. Veel pakketdiensten stappen over naar CO2-neutrale levering en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door een duurzamer alternatief. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je pakketje, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webshops onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te creëren door iets goeds te doen voor de wereld. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top